ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


از بین بردن مگس ها در حیاط خانه

چگونه مگس ها را در حیاط از بین ببریم؟

چطور مگس ها را در حیاط و بیرون از خانه از بین ببریم؟

به محض اینکه درب ورودی رو به حیاط خانه را باز می کنید، مگس های زیادی که در حیاط وجود دارند به سمت درب ورودی خانه، پرواز کرده و وارد محیط داخلی خانه می شوند. از این زمان به بعد از بین بردن مگس ها دغدغه اصلی شما خواهد بود.

 

مگس ها انواع متفاوتی دارند اما شایع ترین مگس در خانه ها، مگس خانگی معمولی است. این نوع مگس ها در سراسر جهان پراکنده هستند و در تمام مناطق آب و هوایی زندگی می کنند. مگس ها به طور معمول در بهار، تابستان و پاییز بیشتر دیده می شوند اما در فصل تابستان به علت مساعد شدن شرایط برای تولید مثل آن ها، تعداد مگس ها در تابستان نیز به رو به فزونی می گذارد. مگس ها جدا از ایجاد مزاحمت و آزار، ناقل بسیاری از میکروب ها (مثل باکتری هایی که باعث سیاه زخم، تیفوس، زخم معده، وبا، اسهال خونی، سل و بیماری های خفیف دیگر می‌شوند) می باشند و هر جایی که بنشینند، مثل همبرگری که در شرف گاز زدن آن هستید، این میکروب ها را انتقال می دهند.

 

نگرانی در مورد مگس ها فقط به وجود مگس های بالغ ختم نمی شود. بلکه مگس ها درمراحل تخم و لاروی نیز می توانند مشکل آفرین باشند هر مگس ماده می تواند در طول عمرش تا 2000 عدد تخم بگذارد مگس ها بعد از جفتگیری، در هر بار تخمگذاری بین 100 تا 150 عدد تخم می گذارند. تخم های مگس خیلی زود به مرحله لارو یا کرم حشره تبدیل می شوند در شرایطی که هوا گرم و شرایط برای کرم حشره مناسب باشد، آن ها طی 8 ساعت به مرحله شفیرگی وارد شده و بعد از آن به مگس بالغ تبدیل می شوند.

 

خوشبختانه می توانید به راحتی مگس هایی که موجب آلودگی در محیط زندگی شما شده را از بین ببرید و این کار را می توانید بدون استفاده از مواد سمی و شیمیایی غیر استاندارد که انسان و حیوانات اهلی را در خطر می اندازد، انجام دهید.

 

با استفاده از روش های طبیعی و ساده، می توان مگس ها و سایر حشراتی که در تابستان زیاد می شوند را از بین برد و از برگشتن دوباره آن ها به خانه پیشگیری کرد، این روش ها بارها مورد استفاده قرار گرفته و آزموده شده اند.

 

شش روش برای از بین بردن مگس ها در حیاط و خارج از خانه

 

یک. پنکه را روشن کنید

 

این مهمانان ناخوانده در وزش باد شدید نمی توانند پرواز کنند بنابراین پنکه ای چرخان روی قسمتی از حیاط، نزدیک به پنجره های رو به حیاط یا بالکن یا هر منطقه دیگری در بیرون که مگس ها نزدیک به آن ناحیه جمع می شوید، قرار دهید وقتی مگس ها باد را حس کنند، در جهت مخالف حرکت خواهند کرد.

 

 

دو. تله مگس ایجاد کنید

 

یک چهارم فنجان شکر را با مقداری آب مخلوط کنید کاغذی را به صورت لوله شده در قوطی بگذارید تا درست نزدیک به سطح بالایی مایع و لبه آن قرار بگیرد کاغذ را در داخل شیشه قرار دهید به طوری که انتهای آن، دهانه بطری را پر کند و نوک کاغذ قیفی درست بالای مایع شیرینقرار بگیرد این کاغذ، مگس های کنجکاو را به داخلبطری می کشاند و عمل از بین بردن آنها را آسان می کند.

 

سه. شمع روشن کنید

 

سیترونلا یک روغن معطر است کهاز تقطیر انواع علف های سرده لیمو به دست می آید و در ساخت شمع های معطر به کار می رود این اسانس موجب دور کردن مگس ها و پشه ها می شود تعدادی از این شمع های معطر را روشن کنید و آنها را روی میز بالکن یا قرار دهید بوی تند آن به سرعت موجب دفع مگس ها می شود.

 

چهار. استفاده از مگس کش

 

این کار سریع، مؤثر و به طرز عجیبی برای کشتن مگس ها رضایت بخش است اگر از انجام این روش سنتی برای کشتن مگس ها ناراحت می شوید، از یک شکل الکتریکی استفاده کنید این ابزار کهبیشتر شبیه راکت تنیس هستند مگس های مزاحم را با روشی الکتریکی از بین می برد.

 

پنج. از بین بردن مگس با گیاهان معطر

 

مگس ها از بوی گیاهانی مانند نعناع یا اسطوخودوس متنفر هستند بنابراین می توانید این گیاهان را در گلدان کاشته و در کنار درب های ورودی و پنجره ها قرار دهید وجود این گیاهان در حیاط و باغچه نیز به راحتی منجر به دفع مگس ها از خانه می شود.

 

شش. از بین بردن مگس با نوارهای آغشته به مواد دور کننده مگس

 

به جای خرید نوارهایی معطر برای از بین بردن حشرات، از اسانس ها برای ساخت چیزی که مگس ها از آن متنفر هستند، استفاده کنید پارچه ای را به طول 30 و به عرض3سانتیمتر ببرید هر تکه از پارچهرا با اسانسمواد مختلفی مثل میخک، اسطوخودوس، برگ لیمو، سیترونلا، اکالیپتوس، رزماری و نعناع آغشته کنید تکه های پارچه را روی شاخه ها و نرده های ایوان آویزان کنید، تا بوی اسانس موجب دور کردن مگس ها شود.

 

هفت . استفاده از ترکیب لیمو و میخک

 

بوی میخک چیزی است که مگس ها از آن متنفرند این ادویه را با لیمو ترکیب کنید تا یک دفع کننده طبیعی مگس داشته باشید به این ترتیب مگس ها از شما و خانه شما خواهند ماند و همچنین از بیماری هایی که مگسها منتقل می کنند، دور خواهید ماند

ساختن چنین دفع کننده ای آسان است لیمو را نصف کنید و میخک ها را درون لیمو قرار دهید آن را نزدیک مکان مورد نظر بگذارید تا مگس ها به آن سمت پرواز نکنند.

 

 

هشت . تله مگس با استفاده از میوه های فاسد

 

میوه های فاسد باعث جذب مگس ها ویژه مگس های میوه می شوند به همین دلیل می توان از آن ها به عنوان دام و تله برای مگس ها استفاده کردساخت تله به وسیله میوه فاسد، یک راه هوشمندانه برای تله انداختن مگس های میوه است شما به یک ظرف شیشه ای، قیچی،خلال دندان، کیسه پلاستیکی و موز فاسد نیاز دارید

استفاده از موز نسبت به سایر میوه هادر به دام انداختن مگس ها نتیجه بهتری در بر دارد

موزها را به قطعات کوچکتر ببرید و آنها را در ظرف قرار دهید، اگر موز بیش از حد رسیده است و قطعه قطعه نمی شود، می توانید آن را له کنید

کیسه پلاستیکی را بردارید و دور ظرف را محکم بپوشانید، مقداری سوراخ در پلاستیک ایجاد کنید و به همین سادگی شما یک تله مگس درست کرده اید

در مرحله بعد باید ظرف را در مکانی قرار دهید که مگس های زیادی جمع می شوند بوی تند موز فاسد، مگس ها را به سمت خود جذب می کند همین که مگس ها وارد ظرف شوند، دیگر قادر به پیدا کردن راه فرار نخواهند بود

ظرف را پر از آب کنید تا مگس ها در آن غرق شوند این کار را تا زمانی که مگسی باقی نماند، ادامه دهید

 

سه . گیاهان گوشتخوار

 

گیاهانی مانند ونوسگوشتخوار رامی توانید در گلدان ودر باغچه حیاط بکارید این گیاه به شما کمک می کند تا بدون هیچگونه تلاشی مگس ها را از بین ببرید گیاه ونوس گوشتخوار یا مگس خوار، مگس هایی که به آن نزدیک می شود را می خورد

 

روش های جلوگیری از بازگشت مگس ها

 

یک بار با حشرات مقابله کنید و با استفاده از این تدابیر هوشمندانه مانع از بازگشت دوباره مگس ها و لاروهای آن ها شوید

 

تمیز نگه داشتن

 

مگس ها بیشتر در مکان هایی مانند محل ریختنزباله ها و فضولات جمع می شوند بنابراین بهتر است زباله ها را در حیاط قرار ندهید پس از هر بار پر شدن سطل زباله آن را داخل سطل های زباله بزرگ ودرب دار در قسمت های مشخص شده قرار دهید.

 

بگذارید عنکبوت ها،مگس ها را بخورند

 

بگذارید تار عنکبوت ها تنیده شده در حیاط، در جای خود باقی بمانند عنکبوت های گرسنه هرگونه مگسی را که به دام بیاندازند، خواهند خورد

 

گیاهان دورکننده مگس بکارید

 

بالکن، حیاط و ایوان را با گیاهانی که مگس ها از آن متنفر هستند، پر کنید این گیاهان شامل ریحان، اسطوخودوس، نعناع و بسیاری دیگر از گیاهان معطر می باشند.

 

 

مراقب نشتی آب در حیاط باشید

 

اجازه ندهید آب در اطراف حیاط خانه جمع شود مگس ها باید آب بنوشند، بنابراین در صورت نشتی آب، آن را تعمیر کنید و اگر در سطح حیاط فرورفتگی هایی وجود دارد که منجر به جمع شدن آب در حیاط می شود بهتر است آن را نیز برطرف کنید.

 

مواد جذب کننده مگس در حیاط را از بین ببرید

 

دیدن پرندگانی که در حیاط میوه می خورند جالب است، اما مگس ها مهمانان ناخوانده در این مهمانی خواهند بود میوه های رسیده ای که از درخت می افتند را خیلی زود از زمین جمع کنید.

 

به طور منظم گیاهان باغچه را هرس کنید

 

مگس ها معمولاً در باغچه خانه و در علف های بلند که مرطوب هستند تخمگذاری می کنند در صورتی که در حیاط،باغچه وجود دارد در طول تابستان برای دور کردن هجوم مگس ها،هرچند وقت یکبار درختان را هرس کرده و علف های هرز را از باغچه بکنید.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: