ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


از بین بردن مگس های فاضلاب

بهترین راه های از بین بردن مگس فاضلاب

‌بهترین راهکارهای از بین بردن مگس های فاضلاب

 

هدف این متن شناسایی و راه های مقابله با مگس های فاضلاب می باشد. در ابتدا با خصوصیات این مگس ها و مقایسه آن با سایر حشرات مگس ها و همچنین با مکان ها و عوامل کمک کننده تکثیر و رشد این مگس آشنا خواهید شد و در ادامه روش های نابودی و از بین بردن مگس فاضلاب را بررسی خواهیم کرد. در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد.

 

چگونه مگس های فاضلاب را شناسایی کنیم؟

 

چرخه زندگی مگس های فاضلاب چگونه است؟

 

مگس های فاضلاب چگونه تخم گذاری می کنند؟

 

مگس های فاضلاب بیشتر در کدام قسمت های خانه وجود دارند؟

 

چگونه می توان از شر مگس های فاضلاب خلاص شد؟

 

بهترین روش برای ریشه کن کردن و از بین بردن مگس های فاضلاب چیست؟

 

مشخصات ظاهری مگس فاضلاب

 

مگس های فاضلاب، مگس های کوچکی در حدود 3 میلیمتر هستند. آن ها معمولاً به رنگ سیاه بوده، اما ممکن است قهوه ای رنگ نیز باشند. ویژگی اصلی شناسایی این حشرات، الگوی منحصر به فرد رگه های موجود در بال های آن ها است. این مگس ها به نام مگس های بیدی، مگس تصفیه کننده یا فیلتر نیز نامیده می شوند. بدن و بال آن ها با موهای زیادی پوشیده شده است و در صورت له کردن این نوع مگس، یک لکه پودری از خود به جا می گذارند.

 

 

 

مگس ها معمولا در اطراف زهکشی فاضلاب ها و کف شور حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها یافت می شوند. اما نباید آن ها را با مگس میوه، مگس فورید یا گوژپشت، که شباهت زیادی به مگس میوه دارند و یا مگس های کوچکی که در مدفوع چهارپایان زندگی می کنند اشتباه گرفت، زیرا آن ها نیز در فاضلاب ها به وفور یافت می شوند.

 

مگس های فاضلاب جزو پرواز کننده های ضعیف هستند و معمولاً در حال راه رفتن یا دویدن بر روی دیوارها و سایر سطوح ساکن دیده می شوند. مگس های فاضلاب نیش نمی زنند، اما قابلیت انتقال باکتری ها و میکروارگانیسم ها را از مکان های آلوده به سایر مکان هایی که پرواز می کنند دارند. عمر مگس های فاضلاب بالغ دو هفته می باشد.

 

در طول روز، مگس های فاضلاب در مناطق سایه دار یا دیوارهای نزدیک لوله کشی و یا در کنار وان و دوش و به طور کلی در مناطق مرطوب استراحت می کنند. بیشتر فعالیت آن ها در طول شب رخ می دهد، ممکن است در حال حاضر نیز، آن ها در حال گردش به دور مناطق سینک خانه شما باشند.

 

مگس‌های فاضلاب یا مگس‌های زباله، حشراتی هستند که معمولاً در محیط‌هایی که دارای فاضلاب یا مواد زباله هستند، ظاهر می‌شوند. این مگس‌ها ممکن است در سطح آب فاضلاب یا مناطقی با زباله‌های فاضلاب زندگی کنند و برخی از گونه‌ها حتی در مخلوط زباله‌ها زندگی می‌کنند.

 

زیست شناسی مگس های فاضلاب

 

مگس فاضلاب یک دگردیسی کامل را برای رسیدن به بلوغ طی می کند. طول این چرخه از 8 تا 24 روز متغیر است. مگس های فاضلاب بین 30 تا 100 تخم را در یک محیط مناسب تخم گذاری می کنند. مگس‌ های فاضلاب طی دو روز از تخم خارج می شوند.

 

مگس های بالغ تخم های خود را در مکان هایی نظیر محل دفن زباله ها، لوله های فاضلاب، فیلترهای های فاضلاب کارخانه ها و تقریباً هر مکانی که مواد آلی در حال تجزیه شدن وجود داشته باشد قرار می دهند.

 

لاروهای مگس فاضلاب از مواد موجود در همان مکان تخم گذاری، تغذیه می کنند. این مرحله بسته به شرایط دمایی بین 9 تا 15 روز متغیر است و بعد به مرحله ی شفیره یا پوپا وارد می شود.

 

که در این مرحله یک پیله به دور کرم ها قرار می گیرد. مرحله ی شفیرگی نیز بین 20 تا 40 ساعت طول می کشد. مگس های تازه بیرون آمده از شفیره، از نظر جنسی بالغ هستند و در اولین ساعات زندگی خود می توانند جفت گیری کنند.

 

شناسایی محیط های مستعد مگس فاضلاب در خانه

 

اگر متوجه حشره ای کوچک در حال پرواز کردن و چرخیدن در آشپزخانه شدید فکر نکنید که مطمئناً این مگس مستقیم از داخل لوله های منتهی به سینک ظرفشویی و یا فاضلاب وارد خانه شده است و فقط باید آن قسمت را تمیز کرده و از شر مگس های آن قسمت خلاص شوید، بلکه شما باید تمام قسمت هایی که احتمال تخم گذاری و تولید مثل مگس های فاضلاب وجود دارد را بررسی کنید.

 

 

مکان هایی از قبیل گودال های کوچک پر از آب در حیاط و یا باغچه و همچنین مواد آلی پوسیده می توانند مکان های مساعدی برای تخم گذاری این حشرات کوچک و آلوده باشند.

 

استفاده از یک محصول تمیز کننده و بهداشتی فاضلاب، به از بین بردن سطوح مناسب برای تخم گذاری مگس های فاضلاب کمک خواهد کرد و باعث نابودی منطقه تولید مثلی آن ها می گردد.

 

شناخت منابع مختلف و مناسب برای تولید مثل و تخم گذاری مگس ها به شما در شناسایی، مدیریت آلودگی و هجومشان کمک می کند.

 

همچنین شناخت روش های تولید مثلی مگس ها و اینکه در چه زمانی، و با توجه به وجود چه شرایطی تخم گذاری می کنند نیز به شناسایی و مدیریت هجوم آن ها کمک خواهد کرد. در این صورت از بین بردن مگس های فاضلاب کار سختی نخواهد بود.

 

تفاوت مکان های مستعد برای مگس فاضلاب و سایر مگس های شبیه به آن

 

مگس های میوه را می توان در اطراف میوه ها و سبزیجات تازه، میوه ها و سبزیجات پوسیده، زباله ها و مواد آلی مرطوب مشاهده کرد. مگس‌ های فورید یا گوژ پشت در خاک آلوده به مواد موجود در لوله های فاضلاب، زباله ها، اجساد انسانی، سبزیجات، میوه های پوسیده و زباله ی مواد آلی مرطوب دیده می شوند.

 

مگس های مدفوع نیز مگس هایی هستند که ممکن است در کود کشاورزی، مواد آلی مرطوب، زهکشی ها، میوه ها و سبزیجات پوسیده و زباله ها یافت شوند. اما مگس های فاضلاب همان طور که از نامشان مشخص است در فاضلاب ها، مخازن آلوده و خاک هایی که توسط فاضلاب ها آلوده شده اند، به وجود می آیند و گسترش پیدا می کنند.

 

راه های کنترل و از بین بردن مگس های فاضلاب

 

بررسی مکان های تخم گذاری و حذف آن ها از محیط خانه، اقدامی ضروری برای ریشه کن کردن و از بین بردن مگس های فاضلاب است مکان های مستعد زیادی برای تولید مثل مگس های فاضلاب وجود دارد با شناسایی و از بین بردن این مکان ها، به مهم ترین اقدام جهت از بین بردن مگس های فاضلاب دست یافته اید.

 

به طور مرتب لوله های فاضلاب را با مواد شستشو دهنده مناسب تمیز کنید تا از جمع شدن موادی که برای تخم گذاری مگس های فاضلاب مناسب هستند پیشگیری کنید.

 

بررسی، تمیز کردن و از بین بردن مکان های مستعد تخم گذاری مگس فاضلاب

 

این مگس ها معمولاً در فاضلاب ها رشد می کنند، به همین دلیل نام رایج آن ها مگس های فاضلاب است در نتیجه مکان خوبی برای شروع بررسی و راه های دفع مگس های فاضلاب می باشد.

 

آن ها در دریچه و قسمت های کناری لوله های فاضلاب و خروجی سینک ظرفشویی و روشویی و همچنین کف شورهایی که مدت هاست تمیز نشده اند، زندگی می کنند.

 

 

اگر از وسیله ای شبیه به چاقو برای کنار زدن مگس ها استفاده کنید می توانید محل زندگی لجن آلود لاروها و لاروهای زنده را مشاهده کنید.

 

مقداری نوار چسب روی قسمت بالای کف شور قرار دهید بهتر است برای جریان و عبور هوا روی آن تعدادی سوراخ ایجاد کنید مگس های فاضلاب هنگام خروج، روی چسب گیر کرده و می توانید تعدادی از آن ها را به این روش از بین ببرید.

 

گاهی اوقات قسمت هایی از لوله های فاضلاب دچار شکستگی شده و موادی که از آنجا عبور می کنند به بیرون از لوله ریخته و زیر قطعاتی از سنگ ها که پوشش محکمی در آن ناحیه هستند، جمع می شوند. تجمع مواد در آن قسمت می تواند مکان مناسبی برای تخم گذاری مگس ها باشد.

 

مگس های بالغ از طریق شکاف های موجود روی تخته سنگ ها بیرون می آیند و به سمت لوله های فاضلاب می روند با قرار دادن نوار چسب پهن روی شکاف ها، می توان تعیین کرد که آیا این مگس ها از تخته سنگ ها بیرون می آیند یا نه و در صورت قوی بودن این فرض، باید برای پاکسازی محیط از مگس ها و تعمیر لوله فاضلاب اقدام کنید.

 

خاک زیر تخته سنگ را حفر کرده و بررسی کنید. در واقع ممکن است زباله های آلی و خاک مرطوب، چندین سانتیمتر در زیر سطح قرار داشته باشند که وجود مگس های بالغ و یا لاروها در این مکان را به عنوان منبعی برای تخم گذاری و تکثیر مگس های فاضلاب تأیید خواهد کرد.

 

چاه های فاضلاب و خروجی فاضلاب از ساختمان به ویژه ساختمان های تجاری، معمولاً در زیر زمین ساخته می شوند و در قسمت هایی از ساختمان تعبیه می شوند که رفت و آمد به آن محیط ها کم است. عمدتاً فقط در زمان تخلیه های فصلی، تعمیر و رفع مشکلات ایجاد شده در چاه ها، مورد بررسی قرار می گیرند و یکی از مهمترین قسمت ها برای تخم گذاری و تکثیر مگس های فاضلاب محسوب می شوند که این مکان ها باید برای از بین بردن قطعی مگس های فاضلاب در ساختمان های تجاری و خانه ها بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

 

همچنین چاله های آسانسور ساختمان های تجاری به دلیل وجود آب و رطوبت های بیش از حد نیز باید بررسی گردند.

 

در خانه ها، مگس های فاضلاب عمدتاً در حمام، مخصوصاً در قسمت کف شور تجمع می یابند به ویژه اگر شیب کف حمام به شکلی باشد که آب به خوبی تخلیه نشود و رطوبت در آن قسمت تجمع پیدا کند به مکان مناسبی برای مگس های فاضلاب تبدیل خواهد شد.

 

پس برای از بین بردن مگس های فاضلاب در حمام باید ابتدا مشکلات ساختاری را مرمت و تعمیر کنید

 

آشپزخانه نیز می تواند مکان مناسبی برای مگس های فاضلاب باشد. برای ممانعت از جذب مگس های فاضلاب به آشپزخانه، تمام باقی مانده های غذایی که در شکاف ها و لبه های وسایل آشپزخانه ریخته شده اند را حذف کنید به طور مرتب زباله ها را به بیرون از خانه انتقال دهید و مانع از ایجاد شیرابه در سطل زباله آشپزخانه شوید. تمام قسمت هایی که ممکن است درز و شکاف داشته باشند و مگس ها به راحتی به آشپزخانه شما تردد کنند را با استفاده از مواد مناسب درزگیری کنید.

 

در صورتی که خانه شما دچار هجوم مگس فاضلاب شده باشد و شما نیز یکی از مکان های تکثیر و تخم گذاری مگس ها را یافتید دست از جستجو برندارید معمولاً مگس های فاضلاب در چند قسمت مختلف در خانه، که شرایط مناسبی داشته باشند، تخم گذاری می کنند و شما باید یک لیست تهیه کرده و تمام قسمت های خانه را بررسی کنید.

 

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که مگس های فاضلاب را می توان در مکان هایی مانند مناطق مرطوب، در موادی با محتویات بالای مواد آلی تأسیسات تصفیه فاضلاب، کود و پوشش گیاهی پوسیده شده و سینک ظرفشویی پیدا کرد.

 

از نشت آب و رطوبت به زمین و یا دیوار ها پیشگیری کنید. همچنین در صورت پیدا کردن مکان های تولید مثلی مگس فاضلاب باید مانع از تکثیر این مگس ها شده و تمام عوامل جذب مگس فاضلاب به خانه را از بین برد.

 

سطل زباله، واشر درب ماشین لباسشویی و حتی آبی که در ظروف زیر گلدان جمع می شود را تمیز کنید. در خارج از خانه، در حیاط، سیستم های مربوط به خنک کننده ی هوا مانند قسمت موتور کولرها، حوض های کوچک، کنار استخرهای آب را بررسی کنید.

 

برای تمیز کردن لوله های فاضلاب از محصولات تخلیه زیستی استفاده کنید به کار گیری یک روش نظیر از بین برنده ی ژلی و غلیظ، سبب از بین رفتن مواد آلی و بهبود کارکرد سیستم تخلیه ی فاضلاب می شود.

 

 

اگر مگس ها در زیر تخته سنگ های بتنی در حال تکثیر هستند، تنها راه برای از بین بردن آلودگی ناشی از مگس های فاضلاب، پاک کردن آن محیط از مگس با شکستن تخته سنگ و تمیز کردن آن ناحیه می باشد و لوله ی شکسته نیز به تعمیر نیاز دارد.

 

از بین برنده ی کف زای زیستی نوع دیگری از محصولات از بین برنده ی زیستی مواد آلی در فاضلاب است که به ویژه برای مؤسسات تجاری مفید می باشد این یک مایع زیستی غلیظ کف زا است که حاوی سفیدکننده ی غلیظ، مواد دفع بو و موادی برای ایجا کف است.

 

بررسی برخی دیگر از روش های از بین بردن مگس فاضلاب

 

یک - استفاده از چراغ های کشنده ی حشرات

 

ابزاری که می توانید از آن برای دفع مگس استفاده کنید تله های نوری حشرات است، اما بیشترین کارایی آن ها جذب حشرات نر می باشد و استفاده از آن ها برای جذب مگس های فاضلاب محدود است زیرا استفاده از این نوع تله منجر به کاهش مکان های تخم گذاری مگس ها نمی شود.

 

دو - استفاده از سموم برای از بین بردن مگس فاضلاب

 

برای از بین بردن تخم مگس و مگس های فاضلاب بالغ در ترک ها، شکاف ها و فاضلاب ها از سموم تخصصی دفع مگس استفاده کنید.

 

اگر مگس های بالغ در عرض یک هفته از بین نروند، نیاز به استفاده مکرر از شوینده های فاضلاب همچنین بررسی همیشگی مکان های تخم گذاری مگس ها خواهید بود همچنین استفاده از هر نوع سمی برای از بین بردن آفات مورد نظر نتیجه مناسبی را در بر نخواهد داشت بهتر است برای ریشه کن کردن مگس های فاضلاب از سموم تخصصی مگس کش استفاده کنید.

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: