ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


دفع مگس از خانه با راهکارهای ساده

ساده ترین راهکارهای دفع مگس از خانه

چرا باید مگس ها را از محیط زندگی دفع کرده و دور نگه داریم؟

 

مگس ها حشرات آزاردهنده ای هستند که برخی از آن ها می توانند مشکلات جدی برای سلامت انسان بوجود بیاورند. بنابراین مبارزه با این آفات مزاحم و دفع آن ها از محیط زندگی انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو در این مقاله به معرفی برخی روش های غیر شیمیایی که منجر به دفع مگس از محیط می شود پرداخته ایم. در صورتی که می خواهید با استفاده از روش های طبیعی شر مگس را از زندگی تان کم کنید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

چگونه از مگس هایی که بیرون از خانه هستند رهایی یابیم؟

 

یک. استفاده از تله های نوری برای به دام انداختن  و دفع مگس ها

 

تله های نور ماوراء بنفش یک روش عالی برای به دام انداختن و دفع مگس ها و سایر حشرات می باشد. مگس ها جذب نور ساطع شده از تله می شوند و به محظ وارد شدن به تله، در اثر شوک الکتریکی کشته می شوند. این نوع تله های نوری در مدل های مناسب برای داخل و فضای بازطراحی شده اند و بسته به احتیاج می توانید هر یک از آن ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

چند نکته مهم در استفاده از تله های نوری

 

  • تله های نوری کشنده مگس باید در ارتفاع یک تا دو متری از سطح زمین نصب شوند.

 

  • برای جلوگیری از جذب مگس های بیشتر به داخل خانه، بهتر است تله ها را دور از پنجره و طوری قرار دهید که لامپ آن از بیرون قابل مشاهده نباشد.

 

  • برای داخل خانه حتماً از تله های نوری با طراحی مناسب برای داخل استفاده کنید. زیرا تله های طراحی شده برای فضای باز، بخشی برای جمع شدن مگس های مرده ندارد، در این نوع تله مگس ها پس از کشته شدن به زمین می افتند.

 

دو. برای رهایی از شر مگس ها آن ها از دود سیترونلا یا کافور استفاده کنید

 

مگس ها دود ناشی از موادی مانند سیترونلا، کافور یا سیگار را دوست ندارند. به همین دلیل است که دود زدایی، روشی مؤثر برای دور نگه داشتن مگس ها است. بوی دود برای مگس ها ناخوشایند است به علاوه این بو می تواند هایی را که مگس ها را به خود جذب می کنند بپوشاند. یک شمع حاوی اسانس سیترونلا یا یک تکه کافور را آتش بزنید و آنرا در مناطق استراتژیک قرار دهید تا مگس ها را از محیط دور کنید.

 

 

سه . برای دفع مگس از کیسه پلاستیکی نیمه پر از آب استفاده کنید

 

احتمال موفقیت این روش در دور کردن مگس ها کمی مشکوک به نظر می رسد، اما دانشمندان تضمین می دهند، که این روش جواب می دهد. مسلماً این یکی از جالب ترین روش ها برای دور نگه داشتن مگس ها و یک روش غیر شیمیایی و طبیعی برای مبارزه با این آفات به شمار می رود. یک کیسه پلاستیکی شفاف را تا نیمه از آب پر کنید و آن را در ورودی درها، پنجره ها و در مناطقی که راه های ورود مگس به خانه ها هستند آویزان کنید، آب سبب شکست نور شده و آن را در جهات مختلف منعکس می کند. انعکاس و شکست نور در بینایی مگس ها ایجاد اختلال کرده و مانع از ورود مگس به داخل خانه می شود.

 

مگس ها در هر چشم مرکب خود، حدودا 8000 واحد بینایی دارند. این امر به آن ها قابلیت بینایی در تمام جهات می دهد. اما بازتاب نور پراکنده ی ناشی از کیسه آب، می تواند گیج کننده باشد و باعث ایجاد مشکل در بینایی مگس ها شود. پس این امر باعث می شود که مگس ها برای دفاع از خود از منطقه دور شوند.

 

چهار. استفاده از پنکه

 

در بیرون از خانه می توانید از یک پنکه استفاده کنید تا مگس ها را دور نگه دارد. میتوانید از پنکه های پایه دار استفاده کنید که تقریبا یک تا یک و نیم مترارتفاع داشته باشد یا می توانید از پنکه های دیواری استفاده کنید. جریان هوایی ایجاد شده باعث دور شدن مگس ها می شود. در داخل خانه هم میتوان از پنکه استفاده کرد اما با این کار مگس ها به منطقه ی دیگری از خانه منتقل می شوند.

 

پنج. از سرکه به عنوان تله ای برای به دام انداختن و دفع مگس ها استفاده کنید

 

انواع مگس ها به ویژه مگس های میوه، جذب مواد غذایی در حال تخمیر یا مواد حاصل از تخمیر میوه هامی شوند. انواع سرکه ها که همگی از تخمیر میوه بدست می آیند مواد مناسبی برای به دام انداختن مگس ها هستند. شما میتوانید از مقدار کمی سرکه سیب برای مگس ها تله خانگی بسازید.

 

 

تله سرکه ای

 

یک بطری نوشابه بزرگ را به دو قطعه تقسیم کنید، به طوری که دو سوم انتهای بطری، یک بخش و یک سوم ابتدای آن که درب بطری در آن قرار دارد، بخش دیگر را تشکیل دهد. انتهای دهانه را وارونه کرده و آن را مجدداً به شکل قیف داخل بخش انتهایی بطری قرار دهید طوری که دهانه آن به سمت داخل بطری باشد. می توانید قطعات را به هم بچسبانید، اما ضروری نیست. سرکه را در ته بطری بریزید. مگس های فریب خورده از دهانه به درون بطری وارد می شوند، اما دیگر نمی توانند راهی برای خارج شدن از آن پیدا کنند.

 

مقداری سرکه سیب را درون یک کاسه یا شیشه مربا بریزید، سپس دهانه آن را با پلاستیک بپوشانید و چند سوراخ در پلاستیک ایجاد کنید. مگس ها بوی سرکه را دنبال می کنند و داخل می شوند اما نمی توانند بیرون بروند و در دام می افتند.

 

چند قطره مایع ظرفشویی را با مقداری سرکه سیب مخلوط کنید و آن را در یک کاسه روی میز قرار دهید. صابون کشش سطحی سرکه را کاهش می دهد و مگس ها که از این موضوع بی اطلاع هستند به محظ نشستن بر روی سرکه، در آن غرق می شوند.

 

یک بطری شیشه ای که بخش دهانه بلندی دارد را روی پیشخوان بگذارید و مقدار کمی سرکه در آن بریزید. مگس ها می توانند به راحتی وارد بطری شوند اما در پیدا کردن راه خروج به مشکل بر میخورند.

 

با یک لیوان و یک کاغذ یک تله ساده درست کنید. لیوان را تا نصف از سرکه پر کنید. کاغذ را به صورت مخروطی در بالای لیوان قرار دهید، برای نگه داشتن فرم مخروطی دور کاغذ را چسب بزنید. قسمت راس مخروط را قیچی کنید تا یک سوراخ کوچک برای ورود مگس در آن ایجاد شود. مخروط را طوری داخل لیوان قرار دهید که بالای سطح سرکه بماند و با سرکه تماس نداشته باشد. در صورت لزوم می توانید برای جلوگیری از تماس کاغذ با سرکه، آن را به لیوان بچسبانید.

 

شش. با آب و قند تله درست کنید

 

به جای سرکه می توانید از مخلوط آب و شکر برای ساخت تله ضد مگس استفاده کنید. همچنین می توانید بیشتر مگس ها را با عسل به دام بیندازید. عسل بهتر از هز چیز دیگری مگس ها را به سمت خود می کشاند. برای اطمینان از اینکه کدام طعمه بهتر عمل می کند، می توانید هر دو تله را امتحان کنید و ببینید کدام تله برای شما مناسب تر است.

 

هفت. از شیر، قند و فلفل برای تله مگس استفاده کنید

 

این تله یک دام بسیار مؤثر برای مگس های میوه است. استفاده از این روش برای به دام انداختن مگس ها قدمت بسیار زیادی دارد و از گذشته برای دفع مگس در سراسر جهان از این روش استفاده می شده است. مگس های میوه ای به محلول شیر جذب می شوند و روی سطح قرار می گیرند. سپس به سرعت غرق شده و در نتیجه خفگی کشته می شوند.

 

 

دستورالعمل ساخت تله شیر، قند و فلفل برای مگس ها

 

یک فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه خرد شده را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بجوشد و در آخر آن را در کاسه بریزید. سپس منتظر بمانید و شاهد غرق شدن مگس ها باشید.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید

 


سفارش سم از طریق: