ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


دلایل جذب انواع مگس به خانه چیست؟

عوامل دخیل در جذب مگس ها به خانه

چه عواملی سبب جذب مگس ها به خانه می شوند؟

 

اگر به خانه کسی بروید و در همه جای آن خانه، با مگس ها روبرو شوید، اولین چیزی که به فکرتان می رسد این است که این خانه چقدر کثیف است؛ این فکر کاملاً درست است، زیرا محیط های کثیف و مواد آلی در حال فاسد شدن، چیزی است که بیشتر گونه های مگس را به خود جذب می کند. بدین ترتیب محیط آلوده مساویست با جذب مگس به خانه!

 

مگس ها یکی از بدترین دشمن های انسان در زمین هستند، زیرا مشکلات بهداشتی و بیماری های کشنده متعددی برای انسان به همراه می آورند. برای از بین بردن این دشمنان خطرناک، ابتدا باید بفهمیم چه چیزی مگس ها را جذب می کند؛ مگس ها جذب چه چیزهایی می شوند؟ چه جذابیت هایی در خانه یا محیط اطراف خانه وجود دارد که می تواند مگس ها را جذب کند؟

 

 چه نوع مگس‌ هایی به خانه‌ ها راه پیدا می کنند؟

 

یک. مگس‌‌ های خانگی

 

مگس های خانگی، در کل جذب زباله ها، آلودگی ها و مواد آلی فاسد می شوند؛ مگس ها روی این مواد آلوده می نشینند، در نتیجه می توانند هر چیز دیگری را که روی آن بنشینند نیز آلوده کنند.

 

چه چیزهایی می تواند باعث جذب‌ مگس‌ های خانگی شود؟

 

هر ماده آلی در حال فساد می تواند سبب جذب مگس های خانگی شود. موادی مانند فضولات انسان یا حیوانات خانگی، گوشت فاسد، زباله ها و همچنین لکه هایی که از سایر مگس ها روی دیوار یا کف محیط به جا مانده، مواردی هستند که می توانند سبب جذب مگس ها به خانه شوند.

 

مگس های میوه

 

مگس میوه جذب مایعات تخمیری شده و شیرین می شود؛ این گونه از مگس ها، مواد مغذی مورد نیازشان را از مایعات تخمیر شده جذب می کنند سپس نزدیک این منبع غذایی تخمک گذاری می کنند.

 

 

در ادامه لیستی از مواردی که مگس های میوه جذب آن ها می شوند آمده است.

 

یک. مایعات تخمیر شده یا در حال تخمیر مثل نوشیدنی های گازدار، سرکه و نوشیدنی های الکلی

 

دو. سیب زمینی، پیاز فاسد و میوه های بیش از حد رسیده یا فاسد

 

سه. شربت های بسیار شیرین مانند شهد

 

مگس‌ های فاضلاب

 

مگس های فاضلاب عاشق رطوبت و مکان های خنک پر از مواد آلی مواد هستند. این همان چیزی است که این مگس ها را به سمت فاضلاب و زیرآب ها می کشاند. مگس های فاضلاب ماده اغلب تخم های خود را درون مواد آلی در حال تجزیه ای که در زیرآب و لوله ها پیدا می کنند قرار می دهند.

 

در ادامه برخی از مواد جذب کننده مگس های فاضلاب به خانه آورده شده است

 

یک. مواد فاسد شده و مرطوب موجود در مجاری فاضلاب و لوله سینک آشپزخانه

 

دو. مواد گیاهی در حال فساد

 

سه. یک مورد غیر خوراکی که به شدت مگس های فاضلاب را جذب می کند نور شدید است

 

مگس های بطری

 

مگس های بطری معمولاً از گوشت فاسد و گاهی زخم حیوانات زنده تغذیه می کنند. نام دیگری که گاهی به مگس بطری اطلاق می شود، مگس زخم است، امروزه از لارو های مگس بطری برای درمان زخم ها به ویژه زخم پای افراد دیابتی استفاده می شود. مگس های بطری در قطعات گوشت فاسد یا درون زخم ها تخم گذاری می کنند.

 

چیزهایی که می تواند مگس بطری را جذب خود کنند عبارتند از:

 

یک. گوشت فاسد یا لاشه حیوانات

 

دو. زباله های مرطوب

 

سه. مدفوع حیوانات

 

 

مگس‌ های خوشه ای

 

مگس های خوشه ای اغلب در جستجوی مکانی گرم برای گذران زمستان، جذب خانه ها می شوند. در چنین مکان هایی، مگس های خوشه ای می توانند به خواب زمستانی بروند. این مگس ها در خاک های دارای کرم خاکی، تخم گذاری می‌ کنند تا لارو ها پس از خروج از تخم، منبع غذایی برای تأمین انرژی داشته باشند.

 

تخم مگس های خوشه ای را می توان درون ترک های موجود در خاک یافت؛ هچ شدن تخم های مگس خوشه ای بین سه تا چهار روز به طول می انجامد. سپس لارو های مگس، وارد حفره های بدن کرم های خاکی شده و از آن ها تغذیه می‌کنند.

معمولاً مگس‌ ها به دلیل بوها، طعم‌ها و سایر عوامل جذب‌کننده به مکان‌هایی که منبع تغذیه مناسبی برای آن‌ها فراهم است، جذب می‌شوند. برخی از عواملی که مگس‌ها را به یک مکان جلب می‌کنند عبارتند از:

  1. بوها: مگس‌ها بوهای مختلف را بسیار دقیق احساس می‌کنند. مواد غذایی فاسد، زباله، مواد شیرین، میوه‌های نخورده و حتی ترشحات بدنی ممکن است بویی را تولید کنند که مگس‌ها را به سمت خود جلب کند.

  2. مواد شیرین: مگس‌ها به مواد شیرین بسیار حساس هستند. این مواد شامل میوه‌ها، شکر، عسل و سایر مواد شیرین می‌ شود.

  3. آشامیدنی‌ها: قطرات آب روی دیواره‌ها یا سطوح مختلف می‌تواند به عنوان مکان مورد علاقه مگس‌ها برای آشامیدن آب مورد استفاده قرار گیرد.

  4. مناطق گرم و مرطوب: مگس‌ها به دلیل اینکه ترجیح می‌دهند در محیط‌های گرم و مرطوب زندگی کنند، مکان‌هایی که این شرایط را دارا باشند، برایشان جذاب است.

برای کنترل مگس‌ها، می‌توانید از روش‌های بهداشتی مانند نظافت منظم، نگهداری بهداشتی از آشامیدنی‌ها و غذاها، استفاده از تله‌های مگس و در صورت لزوم، استفاده از سم های شیمیایی مخصوص ضد مگس همانند آجیتا بهره ببرید

 

مواردی که در ادامه آمده، می توانند مگس های خوشه ای را جذب خود کنند.

 

یک. محیط گرم ساختمان ها در طول زمستان

 

دو. منابع نورانی برای مگس های خوشه ای جذابیت زیادی دارند و از دلایل مهم جذب مگس خوشه ای به خانه هستند. به همین دلیل، این مگس ها در طول روز، بیشتر در اطراف پنجره ها و شب هنگام نزدیک لامپ ها دیده می شوند.

سه. خاک و زباله های مرطوب نیز مگس های خوشه ای را به خود جذب می کنند.

 

خر مگس ها

 

خر مگس ها گروهی از مگس ها هستند که می توانند انسان و حیوانات را بگزند. این خانواده از مگس ها، دارای آرواره قیچی مانند هستند که می تواند گوشت را پاره کند. گزیدگی خر مگس ها برخلاف پشه یا حشرات گزنده دیگر، بسیار دردناک است.

 

خر مگس ها، بیشتر در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب فعال هستند؛ به همین دلیل، اغلب می توان آن ها را در ساحل و نزدیک دریاچه ها دید.

 

اما چه چیزهای دیگری سبب جذب خر مگس ها به خانه می شود؟

 

یک. خر مگس ها به شدت جذب اشیای تیره براق می شوند. همچنین کربن دی اکسید خر مگس را به سمت خود می کشاند؛ به این ترتیب این حشرات از روی دی اکسید کربن می توانند طعمه های خود را بیابند.

 

 

دو. ماده عجیب دیگری که خر مگس ها را جذب می کند استون است؛ این ماده از ترکیبات موجود در لاک ناخن و لاک پاک کن است؛ استون همچنین در بازدم چهارپایان وجود دارد، برای همین بسیاری از خر مگس ها به شکل قابل توجهی، جذب آن ها می شوند.

 

سه. اوکتنول ماده شیمیایی دیگری است که خر مگس ها جذب آن می شوند. این ماده که در عرق چهارپایان وجود دارد و خر مگس ها را به سمت آن ها می کشاند؛ اوکتنول ماده شیمیایی گرانی است و فقط مصارف آزمایشگاهی دارد.

 

چهار. بعضی از گونه های خر مگس، جذب آمونیاک می شوند، آمونیاک نیز در ادرار چهارپایان به وفور یافت می شود.

 

با توجه به موارد بالا می توان گفت خر مگس ها عموماً جذب چهارپایان و احشام می شوند؛ با این وجود اگر نمی خواهید نیش دردناک خرمگس را تجربه کنید، جانب احتیاط را از دست ندهید.

 

تمامی مواردی که تا کنون ذکر شد، می توانند انواع گونه های مگس را جذب خانه و محیط زندگی تان کنند؛ در صورتی که نمی خواهید در منزل خود با این آفات مزاحم روبرو شوید، بهترین کار این است که از نظافت منزل غافل نشوید.

 

چنانچه به هر دلیلی با تهاجم انواع گونه های مگس روبرو هستید، می توانید با استفاده از سم مگس کش قوی مگس کش آی آر در چشم برهم زدنی از شر این آفات مزاحم خلاص شوید.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: