ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


مدیریت مشکل مگس در رستوران

راهکارهای کنترل مگس در رستوران

 

چگونه مشکل وجود مگس در رستوران را مدیریت کنیم؟

 

اگر می خواهید مشکل ناشی از وجود مگس  در ستوران را به شکلی موثر مدیریت کنید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. وجود مگس در رستوران ها می تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند. این حشرات با انتقال آلودگی به داخل رستوران و مواد غذایی سبب فاسد شدن سریع این مواد شده و در موارد شدید ممکن است رستوران را به دلیل نقض موارد بهداشتی به تعطیلی بکشاند، حتی وجود تعداد اندکی مگس نیز برای از دست دادن مشتریان، اعمال جریمه و تعطیلی یک رستوران کفایت می کند، پس برای جلوگیری از تمامی این موارد ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

 

مشورت با افرادحرفه ای در زمینه کنترل آفت

 

مشورت با افرادحرفه ای و آگاه در زمینه دفع آفات اولین گام موثر برای مدیریت مشکل مگس در رستوران ها می باشد. یک فرد ماهر و متخصص در زمینه ی کنترل حشرات می تواند مدیریت رستوران را از بهترین روش های نابود کردن مگس که به مواد غذایی و مشتریان آسیبی نمی رساند، آگاه کند. به علاوه مشورت با افراد خبره در زمینه دفع آفات به مدیران رستوران ها کمک می کند در کنار رهایی از مگس، از شر سایر آفات مزاحم نیز خلاص شوند.

 

آموزش کارکنان

 

در صورتی که مدیر یک رستوران هستید، اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما از مشکلات ناشی از مگس در رستوران آگاه هستند و چگونگی شناسایی و راه های مبارزه با تهاجم این آفات را می دانند. تمام کارکنان جدید را نیز براساس همین دو اصل مهم بهداشتی استخدام کرده و آموزش دهید.

 

 

پاکیزه نگهداشتن محیط

 

اکثر مگس ها مواد طبیعی گرم و مرطوب را برای تغذیه و تولید مثل ترجیح می دهند. برای دور کردن مگس ها از محل زندگی و کار، باید یک برنامه ی بهداشتی هدفمند را دنبال کنید که منجر به محدود شدن منابع تأمین کننده رطوبت و مواد غذایی برای مگس ها شود. این برنامه باید شامل از بین بردن مواد و باکتری های ایجاد کننده بوهای جاذب برای مگس ها باشد.

 

یک گام مهم دیگر برای دفع مگس ها از داخل رستوران، این است که از تمیزی و نظافت بیرون رستوران خود نیز مطمئن باشید، سطل های زباله را تا حد امکان دور از ساختمان رستوران قرار دهید و از شهرداری و شرکت دفع زباله بخواهید که به طور مرتب سطل های زباله را تخلیه کرده و آن ها را تمیز کند. دقت کنید که درب سطل های زباله همیشه بسته باشد و هر گونه شیرابه حاصل از زباله را با استفاده از پاک کننده های زیستی تخلیه و تمیز کنید.

 

جلوگیری از ورود آفات به داخل با روش های دافع

 

استفاده از یک روش دافع، مطمئن ترین و عملی ترین روش جلوگیری از ورود مگس به درون رستوران می باشد؛ نمای بیرونی رستوران خود را از نظر وجود ترک و شکاف مورد بررسی قرار دهید. در صورت وجود درز و ترک، می توانید آنها را بااستفاده از بتونه درزگیری کنید. نصب پوشش های توری بر روی در و پنجره ها روش دیگری برای ممانعت از ورود آفات به فضای داخلی رستوران است. همچنین می توانید از درب های کشویی در جلوی ورودی های بیرونی به عنوان یک مانع و سد اضافی برای ورود هر گونه آفت از جمله مگس استفاده کنید و یا می توانید از فن های با سرعت بالا در نزدیک ورودی و خروجی استفاده نمایید؛این کار، باعث ایجاد مشکل در عبور مگس ها خواهد شد.

 

استفاده از تله های نوری برای دفع مگس در رستوران

 

نور یک کنترل کننده ی مکانیکی برای مدیریت مشکل مگس ها است. تله های نوری حشرات، معمولا هنگامی که در نزدیکی ورودی های پنجره و درها نصب می شوند، در دفع مگس از محیط بسیار موثرتر عمل می کنند.

 

 

با اینحال نکته مهم این است که چراغ ها را در جایی نصب کنید که از بیرون دیده نشوند. زیرا هدف این نیست که مگس ها و حشرات بالدار را به داخل ساختمان جذب کنیم بلکه هدف، اطمینان از جذب حشرات است که به هنگام ورود و خروج افراد ممکن است وارد ساختمان شما شده باشند. با نصب تله های چراغ دار، این حشرات فوراً به سمت منبع نور کشیده میشوند با بررسی دقیق محیط میتواند موقعیت های استراتژیک را برای نصب تله های نوری حشرات انتخاب کرده و از شر آفات مزاحمی چون مگس ها خلاص شوید. دقت کنید که مناطقی را برای نصب تله های نوری انتخاب کنید که در معرض دید عموم مردم و مشتریان نباشد.

 

چگونه از شر مگس ها در کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی خلاص شویم؟

 

مگس ها یکی از آفات مشترک و کلیدی هستند که در اکثر مناطق خطر پذیر مرتبط با مواد غذایی وجود دارند. ایمنی غذا درست از محل ذخیره و نگهداری مواد غذایی آغاز میشود. به این منظور باید مواد غذایی را به خوبی ذخیره و بسته بندی کنید و همواره برای محافظت و نگهداری آب و منابع غذایی مراقب باشید.

 

آماده‌سازی و پخت غذا در آشپزخانه نقش مهمی در افزایش ریسک حمله ی حشرات موذی مانند مگس به مواد غذایی ایفا میکند. به عنوان مثال مگس میوه از میوه‌ها و سبزیجات در حال تخمیر را می‌ خورد، در حالی که مگس خانگی از غذای انسان ها، زباله و مدفوع تغذیه می‌کند. مگس های مختلف به راحتی می توانند غذای مورد نیاز خود را از مواد اولیه و یا باقی‌مانده‌ های مواد غذایی در آشپزخانه رستوران ها تأمین کنند اما بدترین حالت این است که مگس ها در محل سرو غذا وجود داشته باشند.

 

مگس‌ها آفت هایی بیماری زا هستند و می‌توانند بیماری‌هایی نظیر مسمومیت غذایی، فلج‌اطفال، اسهال خونی، تب، حصبه و وبا را به انسان ها منتقل کنند. این حشرات بالدار، ناقل بیش از صد میکروارگانیسم بیماری زا هستند و بطور بالقوه می‌توانند مشتری های رستوران ها و غذاخوری ها را در معرض خطرات ناشی از خوردن مواد غذایی ناسالم قرار دهند.

 

یکی از مهمترین نکات در دفع مگس از رستوران ها این است که هیچگاه محل دفع زباله ها را نادیده نگیرید. چرا که مگس‌ ها به سمت مواد در حال تخمیر، فاضلاب و شیرابه آلوده زباله ها، مواد در حال فاسد شدن جذب می شوند و زباله های رستوران ها منبعی غنی از کلیه این موارد برای مگس ها به شمار می روند. پس اگر مکان هایی همانند سطل های زباله فاقد سرپوش باشد و خالی و تمیز نگردد، مگس ها میتوانند در آنجا حضور یافته و با این آلودگی به غذاخوری ها و محل سرو غذا پرواز کنند و باعث انتقال میکروب ها شوند.

 

تمامی موسسات و مراکز مواد غذایی ملزم به رعایت قوانین دقیق و سخت گیرانه ی سازمان غذا می باشند در غیر اینصورت مشمول مجازاتهایی همچون جریمه های مالی و تعطیلی کسب و کار میشوند، میتوان با انجام اقدامات کافی کنترل آفات این آسیب ها را به حداقل رساند.

 

ده نکته در مورد خلاص شدن از شر مگس در رستوران

 

 

یک. وجود هرگونه لارو و شفیره را در مکان های احتمالی مانند محل دفع زباله، فاضلاب ها، و محل نگهداری مواد غذایی بررسی کنید؛ همچنین دیوارها، سقف ها، سطوح داخلی، سطلهای زباله را که مکان استراحت مگس ها در روز هستند و سقف و سیم های برق را که مکان استراحت این حشرات در شب می باشند را به خوبی بررسی کنید.

 

دو. مناطق بیرونی ساختمان را تمیز و عاری از بوی غذا نگه دارید، زیرا بومی تواند مگس ها را به سمت رستوران بکشاند.

 

سه. سطل آشغال را مرتباً شسته و آن را خالی کنید، همچنین درب سطل زباله را همیشه بسته نگه دارید.

 

چهار. تمام مواد غذایی را در ظروف درب دار یا داخل یخچال فریزر نگه دارید میوه، سبزیجات و هر نوع مواد خوراکی اعم از جامد و مایع را در فضای باز نگذارید.

 

پنج. درب ورودی را همیشه ببندید زیرا ممکن است که مگس ها از بیرون وارد محیط داخلی شوند.

 

شش. ظرف های شیشه ای را بعد از استفاده فوراً بشویید و خشک کنید و در آنها را ببندید.

 

هفت. محیط رستوران را همواره تمیز نگه دارید، اطمینان حاصل کنید که بهداشت کافی در تأمین مواد غذایی و همچنین در تخلیه زباله برای جلوگیری از تهاجم مگس ها رعایت می شود. در ضمن، مجاری فاضلاب و کفشورها را تمیز و عاری از زباله نگه دارید تا مکان های تولید مثل مگس ها را کاهش دهید.

 

هشت. برای کاهش جمعیت مگس ها بر روی پنجره ها توری نصب کنید و صفحه تله ی مگس را به خصوص در اطراف آشپزخانه و محل جمع آوری زباله نصب کنید.

 

نه. از تجمع چربی در کف رستوران جلوگیری کنید. برای این کار مرتباً کفپوش ها را با استفاده از مواد شوینده تمیز کنید.

 

ده. از طریق نصب تله های نوری دافع حشرات و استفاده از آفت کش ها نیز می توان برای از بین بردن جمعیت مگس ها در رستوران ها استفاده کرد.

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: