ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


نابودی قطعی لارو مگس با چند روش ساده

روش هایی ساده برای نابودی لارو مگس

در این مقاله به موضوع چگونگی ریشه کنی لارو مگس، با استفاده از روش های خانگی خواهیم پرداخت.

 

لارو مگس یا ماگوت ها

 

ماگوت نامی است که به لارو مگس ها اطلاق شده است. مراحل اولیه زندگی لارو مگس به طور معمول، 3 تا 5 روز طول می کشد. در طول این دوره از رشد لاروهای مگس، می توان آن ها را از روی اندازه کوچک و رنگ سفیدشان تشخیص داد.

 

از بین بردن لارو مگس حتی با وجود اندازه کوچکی که دارد، بدون استفاده از ابزار و روش مناسب، کار دشواری است. خوشبختانه استفاده هم زمان از تکنیک‌های شیمیایی، طبیعی و راهکارهای پیشگیرانه، می‌تواند به شما کمک کند که از شر لاروهای مگس خلاص شوید.

 

راه حل های خانگی از بین بردن لارو‌ مگس‌

 

اگر دچار تهاجم مگس ها شده اید و فکر از بین بردن لارو مگس شما را آشفته کرده خبر خوبی برایتان داریم. نگرانی را کنار بگذارید، چرا که به احتمال زیاد وسایل مورد نیاز برای خلاص شدن از شر لارو مگس را در خانه دارید.

 

یکی از مواد موجود در خانه که در کار نابودی لاروهای مگس بسیار کاربردی است شامپو سگ است. پس اگر از سگ نگهداری می کنید و شامپوی سگ در دسترستان است، یعنی یک راه حل پرمترینی برای از بین بردن لارو مگس در اختیار دارید.

 

اگر سفید کننده دارید، می توانید از آن به عنوان یک قاتل کرم کم هزینه و اثر بخش استفاده کنید.

 

پاک کننده کاربراتور، ماده ای است که می توانید با استفاده از آن، یک پاک کننده شیمیایی قوی برای از بین بردن لارو مگس، بسازید.

 

خاک دیاتومه نیز یک روش طبیعی برای کشتن لارو مگس است. تنها لازم است خاک دیاتومه را روی لاروها بریزید تا آن ها را خشک کرده و نابود کند.

 

 

با استفاده از سرکه هم می توانید لارو مگس را از بین ببرید و همچنین، از شیوع دوباره آن ها پیشگیری کنید.

 

اسانس های گیاهی همانطور که در دفع بسیاری از آفات مؤثر است، می تواند از شیوع لارو مگس در زباله ها جلوگیری کند.

 

روش های شیمیایی از بین بردن لارو مگس

 

روش اول کشتن لارو مگس: استفاده از شامپوی حیوانات خانگی

 

پرمترین یک ماده شیمیایی صنعتی است. از این ماده، در ترکیب حشره کش ها، مواد دفع کننده حشرات یا کنه کش ها استفاده می شود. اسپری های پرمترین اغلب برای کشتن شپش ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما برای کشتن لاروهای مگس 2 تا 3 بار اسپری کردن کافی است. برای ساخت این لارو کش شامپو یا سایر محصولات حاوی پرمترین مانند شامپوی سگ را، به نسبت یک به چهار، با آب جوش مخلوط کنید و این مخلوط را به آرامی روی لاروهای مگس بپاشید.

 

اسپری پرمترین را در شعاع 5/1 تا 6/7 متر از منبع لاروها بپاشید با این کار مطمئن خواهید شد که کل منطقه آلوده در معرض پرمترین قرار گرفته است و از شیوع بیشتر لاروها، جلوگیری خواهد شد.

 

اگرچه پرمترین در صورت استفاده به شکل شامپو برای پوست سر و موی انسان مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر در حین استفاده، اسپری لارو کش به چشم، گوش، بینی یا دهانتان برخورد کرد، بلافاصله آن را بشویید. پرمترین می تواند برای گربه و ماهی ها سمی و کشنده باشد، بنابراین به هنگام استفاده از این ماده، آن را از این حیوانات دور نگاه دارید.

 

روش دوم کشتن لارو مگس: استفاده از مایع سفید کننده

 

سفیدکننده و آب را درون یک کاسه مخلوط کرده و آن را روی لارو مگس ها بریزید. یک لیوان معادل 240 سی سی سفید کننده را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را به آرامی بر روی ناحیه ای که لاروها در آنجا تمرکز دارند بپاشید. دقت کنید که محلول به همه لاروها برخورد کند.

 

 

سفید کننده را درون سطل زباله بریزید، درب آن را بگذارید و فرصت دهید بخار سمی آن، لاروها را از بین ببرد. اجازه دهید سفید کننده حداقل 30 دقیقه داخل سطل درب بسته باقی بماند سپس آن را خالی کرده و آبکشی نمایید. برای پیشگیری از شیوع مجدد لاروهای مگس، این کار را یک بار دیگر هم تکرار کنید.

 

روش سوم کشتن لارو مگس: استفاده از اسپری های حشره کش استاندارد

 

اگرچه اسپری های حشره کش استاندارد به اندازه پرمترین تأثیرگذار نیستند، اما اسپری های حشره کش می توانند بر روی لاروها تأثیر آنی و کوتاه مدت داشته باشند. برای کشتن لارو مگس، حشره کش را 2 تا 3 بار و هر بار به مدت 2 ثانیه به مناطق آسیب دیده اسپری کنید. شروع اثرگذاری حشره کش ممکن است 30 دقیقه یا بیشتر طول بکشد. در کل، اسپری های حشره کش به عنوان دفع کننده حشراتی نظیر زنبور و همچنین به عنوان مورچه کش و سوسک کش بهتر عمل می کنند.

 

اگر می خواهید از اسپری حشره کش برای از بین بردن لارو مگس استفاده کنید، سعی کنید در هنگام خرید حشره کش هایی را انتخاب کنید که حاوی پرمترین هستند.

 

روش چهارم کشتن لارو مگس: استفاده از اسپری مو

 

می توانید از مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی به عنوان حشره کش های جایگزین استفاده کنید. به عنوان مثال اسپری حالت دهنده مو را 5 یا 6 بار و هر بار حدود 2 ثانیه اعمال کنید این کار برای از بین بردن لاروهای مگس، می تواند موثر باشد. همچنین می توانید مقداری پاک کننده چند منظوره را با چهار برابر آن میزان آب جوش مخلوط کنید، سپس آن را به آرامی بر روی لاروهای مگس بپاشید.

 

روش پنجم کشتن لارو مگس: استفاده از مواد شیمیایی

 

آب را با مواد شیمیایی خانگی مخلوط کرده و روی سطل آشغال اعمال کنید. مواد شیمیایی مانند روغن موتور و ترمز یا تمیز کننده کاربراتور گزینه های موثری هستند. 240 میلی لیتر پاک کننده کاربرات را با 4 تا 8 لیتر آب گرم مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی درون سطل زباله خالی از زباله، بریزید. درب سطل را ببندید و اجازه دهید گازهای سمی و آب داغ حدوداً 1 ساعت در داخل سطل مانده و اثر معجزه آسای خود را به شما نشان دهند. پس از آن لاروهای مرده را دور بریزید و سطل را آبکشی کنید.

 

پاک کننده کاربراتور ماده ای بسیار سمی است. فقط به عنوان آخرین چاره از این ماده استفاده کنید. هنگام کار با مواد شیمیایی استفاده از لباس و دستکش مناسب را فراموش نکنید.

 

پاک کننده کاربراتور را با سایر حلال ها مخلوط نکنید، زیرا ممکن است ترکیبات سمی ایجاد کند که در اثر استنشاق یا تماس با پوست، سبب بروز واکنش های آلرژِک حاد شوند.

 

از بین بردن لارو‌های مگس‌ با استفاده از روشهای طبیعی

 

روش اول: یک راه حل ساده برای از بین بردن لارو مگس، استفاده از آب جوش است. برای این منظور مقداری آب را در یک ظرف بزرگ، حدود 5 دقیقه بجوشانید، سپس آن را روی لاروها بریزید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. این روش به خصوص در مواردی که لاروهای مگس در جایی مثل سطل زباله متمرکز هستند، بسیار مؤثرتر است. پس از ریختن آب جوش درون سطل زباله، درب آن را ببندید تا گرما در آن باقی بماند. از این روش را بر روی دیوار یا فرش امتحان نکنید ، زیرا رطوبت می تواند به بافت آن ها آسیب برساند.

 

روش دوم:خاک دیاتومه را روی لاروهای مگس بریزید تا با دهیدراته کردن لاروها سبب مرگ آن ها شود. خاک دیاتومه دارای ترکیبات سیلیسی و یک سنگ رسوبی است که به عنوان تمیز کننده و حشره کش کاربرد گسترده ای دارد. مقدار کافی از خاک دیاتومه را بر روي لاروها بپاشيد تا كاملاً آن ها را بپوشاند. این ماده لاروها را خشک و بی آب کرده و آن‌ ها را به تدریج می‌کشد.

 

روش سوم: اسپری کردن مخلوطی از آب و دارچین روی لاروها ‌راه حلی سریع برای از بین بردن نوزادان مگس است. دارچین را با آب به نسبت یک به پنج، مخلوط کنید و به آرامی آن را روی کرمها اسپری نمایید. حدود ۶ ساعت طول می‌کشد تا این محلول لاروها را بکشند. مخلوط آب و دارچین، محیط را برای لاروها غیرقابل ‌سکونت می‌کند. به همین دلیل می‌تواند از شیوع مجدد لارواها نیز جلوگیری کند. همچنین می توانید از محلول یک به پنج سرکه سیب و آب برای از بین بردن لاروها استفاده کنید، اگرچه برای کشتن لاروها با این محلول، حدود 18 ساعت زمان لازم است.

 

روش چهارم: آهک و نمک را روی نواحی درگیر آلودگی لارو مگس بپاشید تا کرم ها را دهیدراته کنید. آهک و نمک لاروها را خشک کرده و باعث می شود آنها در اثر کمبود آب، از بین بروند. یک چهارم لیوان آهک را با همان مقدار نمک، مخلوط کنید. مخلوط را بر روی مناطق آلوده به لارو بپاشید. لاروها را زیر نظر بگیرید در صورتی که لاروها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند، آهک و نمک بیشتری روی آن ها بریزید.

 

روش پنجم: یک ظرف آبجو را در گوشه ای قرار دهید تا انبوهی از لاروهای کوچک را به دام بیندازید. آبجو لاروها را به سمت خود کشانده و سپس آن ها را در خود غرق می کند. اما این روش یک راه حل بلند مدت برای مشکل آلودگی لارو مگس نیست. در این روش، باید آبجو را درون ظرفی بریزید که دسترسی به آن برای لاروها راحت باشد. برخی افراد برای افزایش جذب لاروها چراغ هایی را در اطراف ظرف آبجو قرار می دهند، اما تحقیقات نشان داده کرم ها از نور دور می شوند.

 

روش ششم: لارو ها را منجمد کنید. به عنوان آخرین راه حل برای از بین بردن لاروهای مگس، حداقل باید به مدت 60 دقیقه، دما را در 20- درجه سانتیگراد نگه دارید.

 

تکنیک های پیشگیری از لارو مگس

 

یک. از ریختن ضایعات گوشت و ماهی در زباله خودداری کنید، زیرا کرم ها عمدتاً در گوشت و ماهی پوسیده پرورش می یابند. هرگز ضایعات گوشت و ماهی را به مدت طولانی درون سطل آشغال نگهداری نکنید. با این کار می توانید تا حد زیادی از شیوع لاروهای مگس، پیشگیری کنید. در ادامه چند راه حل برای از بین بردن منشاء آلودگی آورده شده است.

 

 

ضایعات گوشت را به سرعت از خانه خارج کنید. به جای ریختن آن ها در سطل زباله، در فریزر یا یخچال از آن ها نگهداری کنید. سپس در اولین فرصت ممکن، ضایعات را به خارج از خانه انتقال دهید، این کار از پوسیدگی و شیوع لاروهای مگس در گوشت جلوگیری می کند.

 

در صورتی که مجبور به ریختن ضایعات گوشت و ماهی در زباله ها شدید، قبل از این کار، آن ها را در دستمال کاغذی بپیچانید. اگر مگس ها قادر به دسترسی به این ضایعات نباشند، تخم گذاری در آن ها نیز غیر ممکن خواهد بود.

 

دو. مناطق آلوده به لارو را با اسانس های گیاهی مثل نعناع، برگ بو و اکالیپتوس بپوشانید. این اسانس ها مگس ها را دفع می کنند. 4 یا 5 قطره از هر اسانس را در یک بطری آب پاش رقیق کنید و به مناطق آلوده شده اسپری نمایید. همچنین می توانید یک پارچه خشک را به اسانس رقیق شده آغشته کرده و از آن برای اعمال مخلوط استفاده کنید.

 

سه. یک بار در هفته سطل زباله را با استفاده سرکه و آب تمیز کنید. برای این کار مقداری سرکه را با مقداری آب که حجم آن دور برابر سرکه است، داخل مخلوط کنید. پس از آن با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول سرکه، درون و بیرون سطل زباله را پاک کنید. در انتها با استفاده از یک پارچه خشک، سطل را تمیز کنید و خشک کنید. دقت کنید که قبل از قرار دادن کیسه جدید، سطل کاملاً خشک شده باشد.

 

خالی نگاه داشتن سطل زباله را در اولویت قرار دهید و حداقل یک بار در هفته آن را تمیز کنید. همیشه کیسه های زباله سالم و ضخیم استفاده کنید تا احتمال نشت شیرابه و ضایعات مواد غذایی را به سطل زباله از میان بردارید. هنگام تمیز کردن سطل زباله، می توانید برای تأثیر بیشتر، دو قطره اسانس گیاهی مورد علاقه خود را به مواد شوینده اضافه کنید.

 

 

چهار. مناطق با احتمال آلوده شدن به لارو مگس را تا حد ممکن خشک نگه دارید. لاروها عاشق رطوبت هستند و برای زنده ماندن به آن احتیاج دارند، بنابراین با حذف رطوبت از محیط رشد لاروها زندگی آن ها را مختل کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ رطوبتی از کیسه های زباله نشت نمی کند و در صورت وجود نشتی به سرعت رطوبت کف سطل زباله را برطرف کنید. رطوبت موجود در مناطق آماده سازی مواد غذایی و سایر مناطق مهم را نیز هر چه سریعتر برطرف کنید تا احتمال شیوع لاروها را به حداقل برسانید.

 

چند بسته سیلیکا در کف سطل آشغال تان قرار دهید، بسته های سیلیکا همان بسته های کوچک سفیدی است که در جعبه کفش‌های جدید وجود دارد. ماده موجود در این بسته ها، جاذب طبیعی رطوبت است، که به خوبی رطوبت را جذب می‌کند.

 

پنج. به عنوان آخرین راه حل، می توانید در نزدیکی مناطق آلوده به لاروهای مگس نفتالین قرار دهید. نفتالین قرصی شیمیایی است که پر از حشره کش می باشد. اگر یک یا دو نفتالین را در مجاورت مناطق آلوده، مانند کف سطل زباله قرار دهید، می تواند سبب دفع و حتی مردن لاروها شود. نفتالین ماده ای سرطان زا و سمی است، بنابراین فقط در صورتی که تمام روش های فوق را امتحان کرده اید و نتیجه نداده اند، از آن استفاده کنید. هرگز نفتالین را در نزدیکی مواد غذایی قرار ندهید.

 

با وجودی که تمامی روش های نام برده شده در این مقاله در از بین بردن و پیشگیری از هجوم مگس ها مؤثر هستند، اما دریافت نتیجه مثبت از این روش ها احتیاج به زمانی طولانی و پشتکار دارد. گاهی مشکل به قدری گسترده است که درمان آن با استفاده از روش های ذکر شده خارج از وقت و حوصله افراد می باشد. بنابراین برای دریافت نتیجه قطعی، سریع و بهینه در مبارزه با مگس و لاروهای آن، از محصولات فوق العاده قوی مگس کش بهره مند شوید.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: