ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


چگونه از ورود مگس به خانه جلوگیری کنیم؟

چگونگی جلوگیری از ورود مگس ها به خانه

راهکارهایی برای جلوگیری از ورود مگس به خانه

 

با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، شرایط برای تخم گذاری، هچ سریع تخم ها و مواد غذایی در دسترس برای مگس ها مساعد می شود به همین دلیل مگس ها به عنوان یکی از مهم ترین آیتم های شروع تابستان شناخته شده و به سرعت به آزار دهنده ترین قسمت تابستان تبدیل می شوند. از بین بردن و یا جلوگیری از ورود مگس ها یک چالش واقعی برای ما محسوب می شود زیرا با وجودشان در خانه آرامش ما را بر هم زده و ممکن است با نشستن روی غذا، به سرعت عوامل بیماری زا را به بشقاب غذای ما منتقل کنند.

 

مگس ها موجودات سریعی هستند که به واسطه ی چشم های مرکبشان به راحتی از دست ما فرار می کنند و ما در کشتن آن ها به این روش، خیلی زود احساس عجز می کنیم.

 

راه های موثر بسیاری برای خلاص شدن از شر مگس ها با استفاده از روش های خانگی وجود دارد. هدف نهایی خلاص شدن از مگس ها است و در اینجا چند روش برای کمک به شما در زمینه جلوگیری از ورود مگس به خانه در اینجا آورده شده است.

 

با وجود اینکه به نظر می رسد مگس ها مایل به فرود آمدن روی هر چیزی هستند، اما آن ها وقتی به بو ها و طعم های خاص می رسند خیلی وسواس به خرج می دهند مگس ها از طریق پرز یا موهای نازک حساس و مجهز به گیرنده های حسی شان مواد غذایی را تشخیص می دهند. یک راه برای جلوگیری از ورود مگس ها، استفاده از یک ماده دافع در شکل های مختلف است موادی که مگس ها از رایحه آن ها دوری می کنند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

روش های دور کردن مگس ها از خانه

 

یک. ریحان و گیاهان معطر دیگر

 

بعضی از گیاهان بویی بسیار قوی دارند که مگس ها آن ها را دوست ندارند. متداول ترین این گیاهان، ریحان است و این برای ما خبر خوبی است چون نه تنها نگهداری از آن ها در خانه، مغازه ها و حتی محل کار آسان است، بلکه دارای ویژگی های ضد ویروسی و باکتریایی نیز هستند که محیط سالمی را در محیط هایی که شما از آن استفاده می کنید ایجاد می کنند.

 

برای جلوگیری از ورود مگس ها به محل کار و یا خانه، می توانید گلدانی از گیاه ریحان را در هر قسمتی از خانه، به ویژه در کنار پنجره ها و درب ورودی خانه، قرار دهید. مگس ها را می توان با رایحه بسیاری دیگر از گیاهان نظیر اسطوخودوس، برگ بو، کاسنی و نعناع از مکان های مورد نظر دور کرد.

 

 

دو. اسانس گیاهان معطر

 

مگس ها از بوی قوی اسانس گیاهان به شدت دوری می کنند. روغن اسطوخودوس مدت های طولانی است که به عنوان عامل بازدارنده حشرات استفاده می شود. به طور مثال در زمان های قدیم از اسانس اسطوخودوس برای ممانعت از بیدزدگی لباس ها استفاده می شد.

 

می توانید به راحتی اسانس اسطوخودس را خریده و با یک روغن گیاهی دیگر مخلوط کرده و در قسمت هایی که احتمال ورود مگس ها وجود دارد قرار دهید. ظرف محتوی اسانس را در یک مکان گرم قرار داده و هر چند وقت یکبار آن را تکان دهید. بدین ترتیب به راحتی باعث جلوگیری از ورود مگس ها به خانه شده اید.

 

همچنین می توانید آن را در یک ظرف مناسب ریخته و آن را در قسمت های مختلف خانه اسپری کنید، اسطوخودس علاوه بر اینکه به خوبی در دفع مگس ها عمل می کند بوی خیلی ملایم و خوبی نیز دارد.

 

سه. کیسه های پلاستیکی پر از آب

 

استفاده از کیسه های پلاستیکی پر از آب یک حقه ی هوشمندانه است. شاید با خود فکر کنید یک کیسه ی پلاستیکی چطور می تواند به شما در دفع و ی جلوگیری از ورود مگس ها کمک کند؟

 

برای پاسخ به این سوال باید ساختار بینائی مگس ها را کمی بررسی کنیم. چشم مگس از تعداد زیادی لنز تشکیل شده که به مگس ها قابلیت بالایی در تشخیص الگوهای نور و حرکت را می دهد. زمانی که یک کیسه ی شفاف را پر از آب کرده و در محل هایی که نور عبور می کند، آویزان کنید این انعکاس نور در چشم مگس ها، موجب گیج شدن مگس ها و دور شدن آن ها از آن محیط می شود. از این روش می توانید در بیرون از خانه و پشت درب ورودی و یا پنجره های خانه استفاده کنید.

 

تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک کیسه پلاستیکی شفاف و بزرگ است. دو سوم حجم کیسه را با آب پر کرده و با یک طناب یا نخ آن را محکم ببندید مطمئن شوید که نخ باز نمی شود و سپس آن را در قسمت های مورد نظر آویزان کنید و منتظر نتیجه بمانید.

 

چهار. کافور

 

کافور یک روش طبیعی دیگر برای خلاص شدن از شر مگس است و می توان آن را از فروشگاه های داروهای گیاهی خریداری کرد کافور بویی بسیار قوی دارد و درست به همین دلیل مگس از نزدیک شدن به آن خودداری می کند. کافور مانند آلوئه ورا و ریحان خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. استفاده از کافور در جلوگیری از ورود مگس ها و همچنین دور کردن آن ها از خانه بسیار مؤثر عمل می کند.

 

شما می توانید کافور را به حالت قرص، که به اندازه های مختلفی وجود دارند، تهیه کرده و برای استفاده از آن، کافور را روی یک سطح داغ مانند شعله پخش کن قرار دهید تا عطر آن در هوا پخش شده و اثر گذاری آن شروع شود.

 

پنج. پوست پرتقال تازه

 

پوست پرتقال یک روش بسیار ارزان برای خلاص شدن از شر مگس ها است. در واقع عصاره مرکبات به دلیل داشتن توانایی مقابله و جلوگیری از حشرات به عنوان دفع کننده حشرات در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. پوست پرتقال را می توانید در کنار درب ها و پنجره ها قرار دهید تا از ورود مگس ها جلوگیری کند. مطمئن شوید که پوست پرتقال تازه باشد و به طور مکرر پوست تازه را جایگزین پوست پرتقال قبلی کنید.

 

شش. میخک و مرکبات

 

از آنجا که می دانیم مگس ها از عصاره ی پوست مرکبات به ویژه پرتقال دوری می کنند، پس یک روش عالی دیگر برای خلاص شدن از شر آن ها، استفاده ترکیبی از مرکبات و میخک است. فقط کافیست تعدادی میخک را در پوست پرتقال قرار دهید و آن را در قسمت های مختلف خانه بگذارید می توانید از مرکبات دیگری مانند لیمو نیز استفاده کنید. برای نتیجه دهی بهتر این روش 10 تا 15 عدد میخک در هر پرتقال یا لیمو استفاده کنید می توانید برای استفاده حداکثری از این روش هر پرتقال را به دو قسمت، تقسیم کنید تا عطر مرکبات در هوا بیشتر منتشر شود.

 

 

روش های ذکر شده در بالا برای جلوگیری از ورود مگس ها و یا دور کردن آن ها از خانه مورد استفاده قرار می گیرند. روش های دیگری وجود دارند که به کاهش مگس هایی که توانسته اند به خانه راه پیدا کنند کمک می کنند می توان با ساختن تله های خانگی ساده، مگس ها را به راحتی در دام انداخت.

 

استفاده از تله برای خلاص شدن از شر مگس ها

 

راه دیگر برای خلاص شدن از شر مگس ها در خانه، استفاده از تله می باشد هرچند که از ورود مگس ها جلوگیری نمی کند اما آن ها را از غذاها و آشپزخانه شما دور می کند در اینجا انواع تله هایی که می توانید در خانه استفاده کنید آورده شده است.

 

یک. تله سرکه

 

بوی سرکه مگس ها را به خود جذب می کند. به همین دلیل استفاده از سرکه روش خوبی برای فریب دادن آن ها است. برای ساخت یک تله سرکه تمام چیزی که نیاز دارید یک بطری سرکه، لیوان، کیسه ی پلاستیکی و یک نوار لاستیکی است.

 

در این روش می توانید از هر نوع سرکه ای که در خانه دارید مثل سرکه سیب یا سرکه انگور استفاده کنید. ابتدا مقدار کمی سرکه داخل لیوان بریزید، کیسه پلاستیکی را روی شیشه بگذارید و با نوار پلاستیکی آن را به خوبی ببندید.

 

در قسمت بالا، یک سوراخ در وسط کیسه به منظور ورود مگس ها به تله ایجاد کنید. اندازه سوراخ تعبیه شده باید به مقداری باشد که مگس ها بتوانند از آن سوراخ وارد تله شده ولی قادر به فرار کردن از آن نباشند. این کار را با فشار دادن کیسه به سمت انتهای لیوان انجام دهید تا نوعی قیف ایجاد شود. تله را در هر جایی که مگس ها وارد خانه می شوند قرار دهید.

 

دو . تله های چسبناک

 

تله های چسبناک نواری یک روش شناخته شده برای به دام انداختن مگس ها می باشند اگر چه این نوارهای به صورت آماده در بازار وجود دارند ولی ساختن آن ها در خانه نیز بسیار آسان است.

 

تنها چیزی ک نیاز دارید یک کاغذ رنگی یا فقط یک تکه کاغذ معمولی است. یک مایع غلیظ که حاوی مواد جذب کننده مگس ها باشد را درست کنید مانند مخلوطی از نصف لیوان شربت غلیظ و مقداری شکر، این ترکیب باید بسیار شیرین باشد. سپس آن را روی کاغذهایی که آماده کرده اید بمالید یک سوراخ در بالای تله ی خود ایجاد کنید و با یک نخ آن را در مکان های مورد نظر آویزان کنید

 

سه. تله گیاه مگس خوار

 

یک روش عالی و کاملاً طبیعی برای به دام انداختن و خلاص شدن از مگس، گیاه ونوس می باشد شما با این کار نه تنها یک گیاه زیبا به محیط خانه اضافه می کنید، بلکه این گیاه با به دام انداختن مگس ها محیط خانه را برای شما عاری از مگس می کند.

 

 

چهار. تله عسل

 

عسل برای به دام انداختن مگس ها بسیار مناسب است. عسل دارای بویی شیرین و چسبندگی خوب برای به دام انداختن مگس هاست و اگر عسل در دسترس تان نیست می توانید با استفاده از مربا هم نتیجه ی مشابه را داشته باشید..

 

یک بطری پلاستیکی بردارید و آن را نصف کنید، نیمه ی پایینی بطری را با ترکیبی از عسل یا مربا پر کنید و مقداری آب نیز به آن اضافه کنید. نیمه ی بالایی بطری را به عنوان قیف استفاده کنید که مگس ها از آن قسمت وارد تله می شوند به این صورت فرار کردن از تله برای مگس ها سخت خواهد بود ضمن اینکه بسیاری از آن ها در عسل گیر افتاده اند. بطری را در بیرون از خانه یا در کنار پنجره قرار دهید یا به صورت تناوبی و دوره ای در قسمت هایی از خانه قرار دهید که حضور مگس ها در آنجا بیشتر است.

 

 

هر نشتی یا نقص در سیستم فاضلاب را به‌سرعت تعمیر کنید. مگس‌ها به آب و رطوبت جذب می‌شوند و نشتی‌ها می‌توانند منبعی برای جذب مگس‌ها باشند.

 

حفظ تهویه مناسب در محیط‌ هایی که در آنها مگس‌ ها ظاهر می‌شوند، می‌تواند کمک کند. مگس‌ها در محیط‌های گرم و رطوبتی بیشتر جذب می‌شوند.

 

در محل‌هایی که به‌طور مستمر با آب و فاضلاب در تماس هستند، از کفپوش‌ها و پوشش‌های مناسبی استفاده کنید تا رطوبت کاهش یابد.

 

پنج. استفاده از شوینده های خانگی به عنوان تله

 

شاید ساخت اسپری خانگی ضد مگس، به اندازه یک تله در به دام انداختن مگس ها مؤثر نباشد اما به طور قطع می تواند به شما در کاهش تعداد مگس های خانه کمک کند.

 

می توانید اسپری ضد مگس خانگی را با استفاده از مایع ظرفشویی تهیه کنید این ماده قابلیت خوبی برای از بین بردن مگس ها دارد. یک بطری اسپری خالی تهیه کرده و در حدود 10 قطره مایع ظرفشویی درون آن بریزید، دو فنجان آب گرم به آن اضافه کنید و به آرامی تکان دهید اگر می‌توانید به اندازه کافی به آن ها نزدیک شوید، آن را به طور مستقیم بر روی مگس‌ها اسپری کنید.

در این مقاله به بررسی روش های خانگی مختلف برای جلوگیری از ورود مگس به خانه و یا به دام انداختن آنها پرداختیم. روش هایی که به شما در از بین بردن مگس ها کمک می کند، اما استفاده از این روش ها با وجود مزیت هایش، زمان زیادی می طلبد و مدام باید حواستان به ورود مگس ها به خانه باشد.

 

در صورتی که می خواهید در اسرع وقت از شر مگس ها خلاص شوید و روش انتخابی ضرری هم برای شما نداشته باشد می توانید از سموم قوی که برای نابودی مگس ها به صورت تخصصی تولید شده اند استفاده کنید سمومی که به نحوی فرموله شده اند که برای کودکان و حیوانات ضرری ندارند و شما می توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: